dilluns, 8 de juliol del 2013

Equip Grifone al Ribaraid

Aquest finde ens tocava entrenament de qualitat per afrontar més endavant el Raid d'Aveyron que anirem a fer a França, així que ens vam apuntar a un raid de 2 dies per terres aragoneses:
Ribaraid a Castejón de Sos.

Divendres arribem i l'organització ens rep amb pernil del bò i fent fotos d'allò més divertides, s'encomana bon rotllo i ganes de disfrutar, això promet!


Fem una petita prova tècnica per veure si dominem cordes i sistemes de rapelar llavors un cop aptes... cap a sopar! A les 11 el Rodrigo, cap de cursa, fa el briefing de tot el què ens espera el cap de setmana, tota una sorpresa perque fins aquest moment no sabiem seccions!!!


Dissabte: Dia 1 de cursa.

Secció 1: PEU - BTT - CURSA ALPINA - BTT - ESCALADA - BTT.
A les 9 es dóna la sortida. Agafem mapa i comencem corrent per una pista en plà - baixada. Estem amb els equips davanters, Dani va ràpid i jo l'intento seguir tot agafant un ritme còmode. Creuem la carretera general i comencem a pujar per un sender on trobem les primeres valises. Cada vegada em trobo millor, la gent va afluixant i nosaltres mantenim el ritme, de moment anem segons. Arribem a un poble on ens esperen les bicis. Sortim primers amb bici. A mi em costa una mica agafar el ritme de la bici i Dani m'agafa amb la goma i em dóna l'empenta que em falta. Aquí ens agafa un equip i anem junts quasi tota la pujada. A dalt ja estic molt millor i el canvi per fer la cursa alpina m'és molt més fàcil! 



Fem una pujada primer per prat alpí i després per tartera de pedres, uns 800 metres de desnivell pel recte on vam deixar enrera els altres equips i ens vam trobar molt bé. A dalt, a 2.500m una cresta brutal on vam disfrutar de l'airet, les vistes i les bones sensacions. Marquem la valisa abans de baixar i baixem fins a la bici per prat "guarro"! Jo avui m'he près molt seriosament portar molt bé el tema menjar i cada 40min - 1hora menjo alguna cosa. Arribem a la bici i baixada per trialeres xules fins arribar al búlder. Marquem valisa i estem neutralitzats (ens paren el temps per escalar). Hem de fer els 2 una via de 5+ que no sembla pas fàcil! Primer la fa el Dani i jo em quedo amb els passets mentres menjo. Una vegada a la paret i amb el Dani i un altre noi guiant-me tot surt més fàcil...



Hem superat la prova i no ens penalitzen! (penalitzava 5min parats per cada membre de l'equip que no superés la via!). Ara ja cap a Castejón a canviar de secció. La previsió pel millor temps era de 4 hores i natres ho fem amb 4:06! Fantàstic!!!
Secció 2: PEU - BARRANC - PEU
Deixem material bici, mengem una mica i comencem a correr per buscar la primera valisa d'aquesta secció. Jo em trobo super bé, fins hi tot jo mateixa estic al·lucinada, corre no és el meu fort però avui vaig molt cómode. Abans d'anar a buscar al barranc fem unes bones pujades per uns PRs de la zona, la temperatura ja apreta al ser migdia i només tenim ganes de ficar-nos a dins al barranc! Finalment arriba el moment, ens posem el neopré, que tots suats i acalorats costa lo seu, cliquem valisa i neutralitzats gaudim de l'aigueta fresqueta! Un barranc molt xulo i divertit amb 13 ràpels on ens anem trobant gent de l'organització per donar-nos un cop de mà i animar-nos. Som els primers en fer el barranc i ens ho passem super bé! Però tot lo bò s'acaba i un cop al final de barranc tornem a clicar valisa i altre vegada sota el cronometre de cursa tornem a corre, ara amb neopré per senders de baixada cap a Castejón... com costa corre amb neopré i que aviat torna la calor!
Secció 3: BTT - FERRATA - BTT
Treiem neoprens, ens carreguem a les motxilles bambes de córrer, arnés + dissipador per ferrata i ens calcem amb el material de bici. Tram de bici per vora el riu, tot fent senders puja - baixa, i tot observant les destrosses que va fer el riu amb el desglaç i pluges de fa unes setmanes! Poc a poc ens anem apropant a la via ferrata que hem de fer però un error en la elecció de ruta ens porta al peu de la ferrata on no hi teniem que arribar pas amb la btt. Ens toca fer un sender guarro i vertical amb la bici al coll fins arribar a la zona de deixar les bicis i un cop canviats, ara sí, baixar caminant per on hem arrossegat les màquines! Quin trinxament! Sort que la ferrata és neutralitzada i aprofitem per descansar i agafar forces. La via molt xula, llargueta i a trams més desplomada. Ens ha anat genial per agafar forces per la tornada amb bici.



La bici de tornada pur tràmit, carretera i pista bona fins un poble i sender un pèl guarro ( moltes pedres  de riu i molles) però que ho superem força bé! Tram final de plà fins a meta on després de 10 hores de cursa ens toca descansar i agafar forces per la prova nocturna.
Dutxeta, entrepà, relax... i molta mandra de pensar que a les 11 ens hem de tornar a canviar!
Secció 4: Orientació Nocturna


Ens passem el mapa i copiem les valises que hem de trobar mode score (no hi ha ordre, cadascú és marca l'itinerari que creu més adequat). La zona d'orientació és per vora el poble de Castejón, 8km bastant plans i on sabem que hem d'anar a assegurar. Decidim primer anar a buscar les més allunyades i finalment fer les més properes a meta... Corren em trobo força bé, tot i així fem servir la goma per anar més junts i no despenjar-me tant de la fiera. Orientant el Dani ho clava tot, brutal! No fallem enlloc i entrem a meta 3ers just davant de l'equip masculí que va darrera nostra a la classificació general. Bona feina!

Diumenge: dia 2 de cursa.

Abans de sortir pengen les classificacions d'ahir. Anem primers de la general i els hi portem 1 hora als segons que són el primer equip masculí. Així que avui toca no fallar i fer les coses ben fetes!
Secció 1: BTT 30km i 750m/desn.
Sortida a les 8,30 del matí. Agafem mapa i comencem a pedalar per pista vora el riu cap a la Vall de Benasc. Dani va massa ràpid i jo l'intento seguir, anem tres equips a davant i hi ha molt pique i quan la pista comença a pujar el Dani em tira la goma, és pista dolenta, molt pedregosa i força dreta i a mi la goma em va fatal no em deixa agafar cap ritme i em fa seguir una línia que no seguiria... conclusió! abans de petar li foto crit al compi "deixo la goma!" i segueixo pujant al meu ritme, l'equip de davant sen's en va una mica però l'altre equip es queda darrera i no ens adelanta en cap moment... molt millor, encara que em costa recuperar tot l'esforç de més que he fet... Aquest company que tinc surt com un boig!!!! I sí, aquesta sortida que em fet la he pagat tota la pujada... en cap moment m'he sentit del tot comode.
Arribem al punt més alt, anem segons junt amb els tercers, i ara toca baixada... el sender és fantàstic net i amb algun esglaonet però tot ciclable, ampliem distàncies amb els que ens segueixen, baixem molt bé i tot marcant 2 valises al sender de baixada ens plantem amb un moment al embalse de Eriste, posem plat i a donar-li el tomb per la pista que el rodeja, ara ja direcció una altra vegada a Castejón. 
Just passat la presa del pantà agafem als primers i marquem una valisa junts, es posen tant nerviosos que ni saluden i marxen i el Dani tot fent de les seves els comença a cridar "vamos a por vosotros!!!" jajajajaaa!!! quin fart de riure, anaven tope atabalats pobres! Més endavant amb tant atabalament ens els tornem a trobar que s'havien saltat una valisa. I és que estaven acollonits perque ells a la baixada que era lo seu havien anat a muerte... doncs jo també ;-) Finalment nosaltres arribem segons a meta, ens han guanyat però fàcil no els hi hem posat.
Secció 2: Orientació + Tir amb arc + JJTT + Tirolina
Secció final i no gaire llarga (uns 6km) on teniem que trobar valises per dins el poble de manera score. Dins d'aquesta orientació ens trobavem les altres proves. Tir amb arc... havies d'encertar 2 dels 3 llançaments a qualsevol punt de la diana i si fallaves feies un tomb al camp de futbol (1 er cada membre de l'equip) El Dani les va clavar les 2 i jo guiada per ell també les vaig encertar, prova superada! Els Jocs Tradicionals era fer girar un roda de ferro guiada per un pal... també bé i ràpid i la tirolina... gaudir del viatge perque era guiada!


Finalment 1ers a 1 hora i 10 min dels segons i podium doble! Primers de la categoria mixte i guanyadors del raid! 


Un cap de setmana brutal amb la millor companyia possible! I curtint-nos per les matxacades que ens esperen.

1 comentari:

  1. Buff, que xulo, però quin estrés.
    Està molt bé veure com us complementeu parella.
    Els del raid de frança ja poden començar a tremolar.

    ResponElimina